V minulosti bola ananásová diéta veľmi populárna. Verilo sa, že niektorá látky obsiahnuté v tomto ovocí dokážu zrýchliť náš metabolizmus, a tak odbúravať tuky, bielkoviny a spaľovať energiu. Najnovšie výskumy však ukázali, že to nie je úplne pravda. To, že telu pomôže lepšie stráviť bielkoviny, je síce pravda, ale v prípade ukladania tukov vám žiadnym spôsobom nepomôže.
Ananásová diéta spočívala i v tom, že základ jedálnička tvorilo práve toto ovocie, alebo jeho šťava. Konzumácia čistého ananásu, by vám určite pomohla schudnúť, vaše telo by ale neprijímalo žiadne „zdrav´“ tuky a ani bielkoviny. Preto, by sa skôr dostavila strata svalovej hmoty, ako nadbytočného tuku.
Na jeho konzumáciu, by ste ale určite nemali zanevrieť. Aj keď vám nepomôže zhodiť kilogramy, je stále veľmi zdravý a plný vitamínov.

ananas
 
Výborný zdroj vitamínu C
 
Ananás je výborným zdrojom vitamínu C, B1, a A (beta karotén). Obsahuje taktiež množstvo potrebných minerálnych látok, a to hlavne mangán, fosfor, či draslík. V prípade prvej spomínanej látky, teda mangánu, stačí denne vypiť okolo troch decilitrov čerstvej ananásovej šťavy, čim doplníte potreby vášho organizmu.
Ananás celkovo podporuje naše trávenie, napomáha regenerácii organizmu a bojuje proti zápalom v tele.

koktejl
 
Ak ananás tak čerstvý
 
Pri ananásoch je taktiež dôležitá ich čerstvosť. Nedozreté, alebo naopak prezreté, či dokonca nahnité plody, strácajú všetky pozitívne vlastnosti. Stav ovocia si všímajte ešte pri jeho nákupe. Šupka aj stonka, by nemali byť žiadnym spôsobom poškodené. Plod nemá byť mäkký, ale ani naopak príliš tvrdý. Vôňa musí byť príjemne ananásová. Nesmiete cítiť zápach kvasenia. Pokiaľ však necítite nič, znamená to, že ananás ešte nie je dostatočne dozretý. Dôležité je aj to, aby ste ho skonzumovali čo najskôr. Toto ovocie sa totiž dokáže skaziť i v priebehu dňa.
 

4.2
04