Podnikanie si k svojim úkonom pýta aj nejaké konkrétne sídlo a samozrejmosťou sú aj následné kancelárske úkony. V niektorých prípadoch ale aj napriek týmto potrebám hľadáme cestu, ako ich minimalizovať a ako na týchto faktoroch ušetriť. Uvítame zníženie fixných nákladov a takisto komfortnejšie, rýchlejšie riešenia z hľadiska zdĺhavej byrokracie. Do čoho by sme ale naopak investovať chceli, to je to, čo považujeme za dôležité, to sú v prípade funkčného podnikania najmä administratívne a komunikačné služby.

podnikateľ, notebook

Finančne výhodné a takisto veľmi praktické riešenie z hľadiska tejto pohľadávky v súčasnosti predstavujú takzvané virtuálne kancelárie.

  • Môžeme si pod tým predstaviť investovanie do kvalitných služieb spojených so spravovaním potrebných kancelárskych aktivít.

A tieto služby sú vlastne logickým následkom dnešnej doby a faktorov, ktoré sa s ňou spájajú, ako napríklad internet a možnosť pracovať na diaľku, na druhej strane naopak potreba neustáleho cestovania. S virtuálnou kanceláriou môžu veci prebiehať efektívnejšie s ohľadom na úsporu času a peňazí.

A podnikateľ pritom môže mať svoje vlastné virtualne sidlo bratislava, vlastne také svoje biznis stredisko vo virtuálnej podobe. Táto forma však šetrí náklady a v skutočnosti rieši dve podstatné pohľadávky:

  1. Priestory
  2. Komunikačné služby

podnikateľ v kancelárii

V neposlednom rade sa týmito pohľadávkami vytvorí pre podnikateľa potrebný imidž spojený s atraktívnou adresou či napríklad profesionálnou prácou operátorov, recepčných a prehľadnou administratívou.

Pre podnikateľov to má niekoľko výhod, k tým najpodstatnejším sa radí úspora financií, ktoré by v opačnom prípade museli ísť na kúpu nejakej nehnuteľnosti, teda na kúpu, resp. prenájom určitého fyzického sídla. Okrem financií sa tým ale ušetrí aj čas, ktorý by inak podnikateľ musel venovať neustálemu dochádzaniu do prenajatých kancelárskych priestorov a v nich následne tráviť čas administratívnymi aktivitami.