Športovanie je celoročná aktivita, či v zime alebo v lete, hýbeme sa radi, rozdiel je len v prostredí, kde aktivity vykonávame. Tréningy v zimnom období sa väčšinou presúvajú do krytých hál a športovísk, takže vtedy UV ochrana pleti a vlasov nie je nutná. Používať ju by sme mali hlavne v letnom období, keď športujeme pod holým nebom a slniečko nás počas neho sprevádza celý čas.

cyklistika
 
Nepodceňujte silu slnka
Cvičenie dáva riadne zabrať pleti aj vlasom, hoci sa to na prvý pohľad nezdá. Preto myslite na to aj počas tréningu a svojmu zovňajšku venujte dostatok pozornosti pred aj po tréningu. Krásne vyšportovaná postava, ale pleť predčasne zostarnutá. To je scenár, ktorý môže nastať v prípade, ak pred pravidelným športovaním v exteriéri neošetríte svoju pleť vhodným prostriedkom s dostatočným UV faktorom. No nielen slnko je problémom, aj bežná podložka na pri cvičení jogy alebo chlórovaná voda dokážu napáchať veľké škody na pokožke, ale aj na vlasoch.
 

Bicykel, beh, korčule

Pri všetkých týchto aktivitách sa zamerajte na ochranu pred znečistením a hlavne UV žiarením.

brusle
 
Pred tréningom:
Všetci obyvatelia veľkomiest sú vo veľkej miere vystavení škodlivým účinkom smogu a znečisteného ovzdušia. Pred každým opustením bytu je dôležité, aby ste sa natreli krémom s potrebným ochranným faktorom, pretože v opačnom prípade, ak tomu nebudete venovať pozornosť, riskujete, že vaša pleť zareaguje predčasnou tvorbou vrások a zostarne rýchlejšie. Najideálnejšie sú prípravky s ľahkým zložením, ktoré obsahujú antioxidanty vo forme rastlinných extraktov a vitamínov a ktoré pritom neupchávajú póry.
 
Po tréningu:
Po každom tréningu je dôležité pleť vyčistiť, zbaviť ju potu a nečistôt. Na to je ideálne čistiace mlieko alebo krém s aktívnym uhlím alebo ílom. Všetky tieto látky uvoľňujú póry a eliminujú baktérie. Takto vyčistená a prekrvená pleť perfektne absorbuje prípravky a všetky jeho benefity využije na maximum. To isté však platí aj pre ostatné časti pokožky tela a tiež aj pre krémy proti celulitíde.