Dnes je slovo vyhľadávač prakticky synonymom pre internetové vyhľadávače ako napríklad Google, Bing alebo Yahoo. Avšak tieto vyhľadávače sú oveľa sofistikovanejšie a používajú vlastné algoritmy a spôsoby vyhodnocovania relevantnosti výsledkov.
Každý vyhľadávač má tzv. Index, v ktorom má databázu všetkých svojich dostupných dokumentov. V prípade internetových vyhľadávačov databázu webstránok.
Pri vyhľadávaní nejakého slova alebo frázy prehliadač pošle tzv. robota, aby prešiel v čo najkratšom čase čo najviac dokumentov vo svojom indexe. Potom podľa rôznych faktorov tieto dokumenty vyhodnotí a zobrazí vo výsledkoch.

linkbuildin

SEO je skratka pre search engine optimization. Do slovenčiny sa prekladá ako optimalizácia webu pre vyhľadávače a zahŕňa postupy, metódy a stratégie, pomocou ktorých sa viete dostať vyššie vo výsledkoch vyhľadávania. Vďaka tomu zvýšite viditeľnosť svojho webu v internetových vyhľadávačoch pre zadávané kľúčové slovo.
Potrebujete sa vôbec zaoberať SEO? Ale áno. Stačí vyhľadať nejaký seo článok https://www.seolight.sk/copywriting a hneď sa vám zobrazia výsledky.

PR

Predsa tu máme sociálne siete (Facebook a rýchlo rastúci Instagram). Potom sú tu trendy ako mobilné aplikácie či personalizovaný marketing. Má SEO vôbec v dnešnej dobe nejaký význam?
Ak by ste pôsobili celosvetovo, odpoveď je jednoznačne áno. Na anglicky hovoriacom trhu ľudia vyhľadávajú doslova všetko online a denne je uskutočnených viac ako 6 miliárd vyhľadávaní.

Obsahový marketing (z anglického content marketing) je ako zdravý pohyb: nedá sa bez neho poriadne fungovať, napriek tomu ho mnohí zanedbávajú a ďalší si urobili živnosť z toho vysvetľovať, že aký je potrebný a prospešný. V tomto článku nájdete o obsahovom marketingu všetko podstatné, a dosť informácií na to, aby ste si z aktuálneho hajpu vedeli vybrať to užitočné.

Takže začíname – tu je prvá z otázok, ktorá vás môže trápiť.

Čo je obsahový marketing?

Prezentovať ľuďom veci, čo ich zaujímajú alebo zabávajú.

Čo z toho mám?

Keď ľudí zaujmete a/alebo zabavíte, budú od vás chcieť počuť opäť. A oveľa radšej od vás niečo kúpia.

Aký „obsah“ potrebujem?

Kvalitný, taký, ktorý zaujme alebo zabaví. Nestačia SEO články na webové stránky. Content marketing chce kvalitný content.

Ale v akom formáte – články, blog, video, infografiku, whitebook alebo podcast?

To je skoro jedno, pokiaľ je samotný obsah nový a kvalitný. V tomto funguje jedno slovenské špecifikum: v škole nás nenaučili poriadne písať a tým pádom je kvalitný text (či už v podobe zapísanej, nahovorenej alebo zdramatizovanej) cenený materiál.